Uroš Topič : (RO)KOKOŠI
Pestra vsebina tapiserije (RO)KOKOŠI gledalcu ponuja globoko kontemplativno izkušnjo, ki omogoča podrobno preučevanje dela, iskanje skritih simbolov in pomenov. Je interpretacija umetnikovega pogleda na odnos ljudi do kulture in umetnosti v Republiki Sloveniji. To odraža že samo ime umetnine, saj kokoši asociiramo z geografsko obliko države; zaradi tega je Slovenija pogosto karikirana kot »mati kokoš«, oblečena v značilno narodno nošo. Ta podoba je bila neposredno prenesena v tapiserijo (RO)KOKOŠI, kjer je kokoš, simbol Slovenije, v samem središču umetniškega dela. Podobno kot zlata gos je kokoš prinašalka obilja, veselja in blaginje, njen obstoj in dobro počutje sta bistvenega pomena za identiteto naše države, ohranjanje njene varnosti in uspeha pa je nekaj, pri čemer bi morali sodelovati vsi.
Vse je pripravljeno; najimenitnejše živali, ki nosijo izbrane napudrane lasulje – simbol omike – so se zbrale na banketu pod velikim kozolcem. Ura bo kmalu odbila dvanajst in vsi čakajo le še na postrežbo, ko pojedino zmotijo trije jastrebi. Proti sredini velike mize se spuščajo z vratolomno hitrostjo, z ostrimi kremplji uperjenimi proti materi kokoši. Ostale živali, presenečene in prestrašene, kokoši priskočijo na pomoč, nekatere skoraj padejo z velikega omizja, nekatere pa pregloboko spijo, da bi opazile prihajajočo nevarnost. Vsemu navkljub modra kokoš miruje in prodorno strmi v gledalca ter kliče k akciji. Da reši kulturo in umetnost. Da reši kokoš.