Nazaj na vrh
Univerza v Ljubljani
Naravoslovnotehniška Fakulteta
Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje
Katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil
Snežniška 5
SI-1000 Ljubljana
Kontakt
Tel: 01/47 04 500
Faks: 01/47 04 560
E-pošta: kotofolio@a.ntf.uni-lj.si
Podiplomski 2023/ Absolvent / Modni stilizem

Jurij Fidel : FACTORY GIRL

Modernizacija stilistične podobe blagovne znamke Pletenine Špenko – Magistrsko delo

Pletenine Špenko so družinsko podjetje, ki od leta 1972 obratuje v Sloveniji. Blagovno znamko je ustanovila Cirila Špenko z enim ročnim pletilnim strojem v poslovnem poslopju svojih staršev.Kasneje se je podjetje preselilo v Moste pri Komendi, kjer sta sedež in proizvodnja podjetja še danes. Leta 2010 je lastništvo in vodstvo blagovne znamke prevzela Jana Špenko Kočar. Proizvodnja poteka s pletenjem metraže, ki je nato ukrojena ter zašita v končni izdelek. Blagovna znamka uspešno sodeluje s petdesetimi butičnimi trgovinami po Sloveniji, izdelke ponujajo tudi v petih lastnih trgovinah. Prvo samostojno modno revijo so priredili ob otvoritvi prve trgovine v Kamniku leta 1988, svoje delo pa predstavljali tudi na modnih sejmih v Sloveniji. Ponudba blagovne znamke Pletenine Špenko zajema žensko linijo z vrhnjimi oblačili, hlačami in dodatki termoško linijo, v kateri so na voljo puloverji in brezrokavniki. Med najbolj prodajne izdelke sodijo kompleti vrhnjih pletenin ter kril, ki jih v naključnih črtah napletejo iz odvečne preje, ter natozašijejo v stilu krpanke.

Magistrsko delo temelji na modernizaciji stilistične podobe blagovne znamke Pletenine Špenko. Skozi raziskavo najnovejših trendov modne industrije in kreativnim pristopom k oblikovanju stajlingov je bila ustvarjena sodobna oblačilna podoba, ki hkrati upošteva tradicijo omenjenega podjetja. Med glavnimi vodili pri stiliranju je bilo ustvarjanje sodobnih silhuet, ki bi nagovorile tudi mlajšo, modno zaveščeno publiko. Sodoben videz silhuet je bil dosežen z asimetričnimi postavitvami oblačil, usklajeno dolžino hlač ter kril in uporabo gamaš na najrazličnejše načine.

 Najpomembnejši povezovalni element stajlingov so pletene barete, uporabljene tudi kot torbice, ki so jim bile dodane funkcionalne vrvice v stilu planinskih ali dežnih klobukov za fiksacijo pred vetrom. Pokrivala predstavljajo tudi barvno povezovanje med silhuetami stajlingov za modno revijo in elegantno prepletejo izpostavljena trenda balletcore in gorpcore. Izbor barv oblačil je temeljil na barvni paleti nove kolekcije, ki vključuje; bordo rdečo, turkizno, vijolično ter odtenke bele, sive in črne. Stajlingom za modno revijo so bile ob širokem naboru oblačil dodane še; krem, magenta, mornarsko modra, svetlo modra, rumena, rožnata ter olivno zelena barva. Sekundarni stilistični element, ki združuje oba trenda, so pletene gamaše, kot nepogrešljiv oblačilni kos pri opravi balerin in baletnikov, ter funkcionalni dodatek gorskih oblačil. Z namenom potenciranja spodnjih delov silhuet so gamaše na določenih stajlingih celo plastene. Lastna inspiracija je vključevala tudi kostumografijo slovenskega filma Kekec, iz katere so bile povzete dolžine hlač in kril. Navdih iz filma se je porodil po raziskavi trenda gorpcore v Sloveniji, podrobneje ob raziskavi pokrival, ki izstopajo na liku Kekca. Kostum filma se povezuje tudi z izbranim trendom gorpcore, sicer vključuje funkcionalna oblačila ter dodatke tistih časov, kot so; klobuki, za zaščito proti soncu ali mrazu, pohodniške palice, lesene ali usnjene cokle, pletene košare ter plastena oblačila. Na podlagi raziskave trendov balletcore in gorpcore je bila uporabljena tudi obutev, za končno stilistično podobo pa je bila izvedena v mešanici obeh.

  • mentorica

    doc. Petja Zorec

  • kreativna zasnova in stajling

    Jurij Fidel

  • foto

    Pia Hočevar Mucić

  • model

    Sara Vatovec

  • vizažistka

    Nika Švab

MODNI EDITORIAL

PREDSTAVITEV NA LJFW